خرید کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ 


قیمت : 47500 تومان


برند : nashre Cheshmeh


خرید پستی کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ 


قیمت کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ 



 


برای خرید و مشاهده جزئیات محصول در دیجی کالا کلیک نمایید.



کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ


 


نقد و بررسی تخصصی

در بین کتاب‌هایی که با موضوع جنگ نوشته شده‌اند این کتاب یکی از مشهورترین آثار در این زمینه است که در جهان خوانندگان زیادی داشته است. کتاب روایت هایی مستند از جنگ جهانی دوم از دیدگاه زنان است. با هم کمی در مورد این کتاب می‌خوانیم:

روایت زنان جنگ زده

این کتاب از این نظر که از دیدگاه زنان جنگ را روایت می‌کند اهمیت زیادی دارد. شخصیت‌های اصلی این کتاب نیز مردم معمولی هستند در معرفی این کتاب آمده است: « نویسنده در لابه‌لای سطور این کتابْ صداها و ناله‌هایی را که تا‌به‌حال شنیده نشده بوده، به گوش خواننده می‌رساند و بعضی از زوایای پنهان جنگ را روشن می‌کند. جنگ و تخیل در یک ظرف نمی‌گنجند، جنگ میدان واقعیت است؛ نمی‌توان گوشه‌ای نشست و جنگ را تصور و تخیل کرد. بهترین شیوه‌ی توصیف جنگ نقل‌قول کسانی است که در میدان حضور داشته‌اند. نویسنده‌ی این کتاب از تجربیات روزنامه‌نگاری خویش بهره گرفته و شیوه‌ی مصاحبه و انتقال بی‌کم‌و‌کاست توصیفات شاهدان عینی را برای ارایه‌ی نگاه زنانه به جنگ برمی‌گزیند. زیرا او پیش و بیش از آن‌که نویسنده باشد، یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای است و به واسطه‌ی شغلش همواره ترجیح می‌دهد با حقایق عریان سروکار داشته باشد. چیزی که این اثر را نسبت به بسیاری از آثار جنگی متمایز می‌کند، پدیده‌ی چندصدایی است. در این کتاب حتا یک آشپز و رخت‌‌شوی ساده هم توانسته‌اند نظرشان را نسبت به جنگ بیان کنند. هر کس صدای خود را دارد و با آن سخن می‌گوید. نویسنده از تضارب آرا نمی‌ترسد. چندصدایی است که سطور این کتاب را قابل‌باور می‌کند. قهرمانان این کتاب قدیس و اَبَرانسان‌ها نیستند، بلکه مردمی عادی‌اند. زبان‌شان زبان ساده و کوچه‌بازاری است. آن‌ها شاعر و پروفسور و سیاستمدار نیستند. ساده و رک حرف‌شان را می‌زنند. و دقیقاً به این خاطر سبک کوچه‌بازاری و محاوره‌شان در ترجمه‌ی فارسی نیز لحاظ شده تا کتاب را برای خواننده بسیار نزدیک‌تر و قابل‌درک کند.»

قسمتی از متن

بعد از جنگ، تا مدت‌ ها می‌ ترسیدم بچه‌ دار شم. وقتی بعد از هفت سال بچه‌دار شدم، تازه آروم شدم. اما تا به امروز نمی‌ تونم هیچی رو ببخشم. و نمی‌ بخشم. من وقتی اسرای آلمانی رو می‌ دیدم، خوشحال می‌ شدم. خوشحال می‌ شدم از این‌ که اونا رو تو این وضعیت می‌ دیدم؛ هم سرشون توی کیسه بود و هم پاهاشون. اونا رو از خیابونای روستا عبور می‌دادن، التماس می‌کردن؛ “مادر، نون بدید… نون…”. تعجب می‌ کردم از این‌ که روستایی‌ ها از خونه‌ هاشون بیرون می‌ اومدن، یکی بهشون نون می‌ داد، یکی یه تیکه سیب‌ زمینی. پسر بچه‌ ها پشت‌ سر اسرا می‌ دویدن و به طرف‌ شون سنگ پرتاب می‌ کردن…

من رو به دسته‌م بردن. دستور دادم: «دسته! به جای خود!» اما دسته حتا از جاش تکون هم نخورد. یکی دراز کشیده بود، یکی نشسته بود و سیگار می‌کشید، یکی هم که گردنش رو با صدا می‌چرخوند، گفت: «آخی!». خلاصه، وانمود کردن اصلاً منو ندیدن. براشون سنگین بود؛ اونا مرد بودن، بچه‌های شناسایی، حالا باید از یه دختر بیست‌ساله فرمان ببرن. من این رو خیلی خوب درک می‌کردم ولی مجبور بودم فرمان بدم: «بلند شید ببینم!»

خانم نویسنده

سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ  اولین نویسنده تاریخی است که به خاطر آثارش در ژانر مستندنگاری، جایزه ادبی نوبل را دریافت کرده است. «سوتلانا الکسیویچ نویسنده و روزنامه‌نگار اهل بلاروس است. وی در سال ۲۰۱۵ برنده جایزه نوبل ادبیات شد. آکادمی سوئد وی را به‌دلیل روایات چندصدایی، که مظهر محنت و شجاعت در روزگار معاصر ماست، شایسته‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات دانستند. کتاب به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است. سوتلانا الکساندریونا الکسیِویچ در ۳۱ مه‌ی ۱۹۴۸ در شهر ایوانو-فرانکیفسک به دنیا آمد. مادرش اوکراینی و پدرش اهل بلاروس بود. پس از پایان مدرسه، به‌عنوان خبرنگار مشغول به کار شد. پس از سال‌ها اقامت در تبعید، به کشورش بازگشت، اما زندگی در وطن باعث نشد که دست از انتقادهای سیاسی خود بردارد.»


 



 


برای خرید و مشاهده جزئیات محصول در دیجی کالا کلیک نمایید.



 


کتاب «جنگ چهره‌ی زنانه ندارد» اثر «سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ» را «عبدالمجید احمدی» به فارسی برگردانده است. در این کتاب، جنگ جهانی دوم از نگاه زنان روسی توصیف می‌شود که تجربه‌ی حضور در این جنگ را داشته‌اند. الکسیویچ (1948) جایزه‌ی ادبی نوبل را در رشته‌ی مستندنگاری از آن خود کرده است. در توضیح پشت جلد آمده است: «جنگ چهره‌ی زنانه ندارد، روایت پرفرازونشیب این مستندنگار بلاروسی‌ است از روزگار و خاطرات زنانی که در ارتش اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم جنگیدند و حالا بعد از سال‌ها از کابوس‌ها، تنهایی و هول‌های‌شان می‌گویند. او چندصد نفر از این زنان را می‌یابد و با تمام‌شان حرف می‌زند. از هر قشری هستند؛ پرستار، تک‌تیرانداز، خلبان، رخت‌شور، پارتیزان، بی‌سیم‌چی و... و خاطرات تکان‌دهنده‌اند... . زنانی که پوتین پوشیدند و در ترکیب خاک و خون و ترس زنده ماندند... . الکسیویچ با تدوین این آدم‌ها کنار هم کلیتی می‌سازد متناقض و شورانگیز، پرهیاهو و صامت... . کتاب، گاه شامل چنان لحظاتی می‌شود که فراتر از خوانده‌ها و شنیده‌های مرسوم است درباره‌ی جنگ. بی‌پرده و عریان است و ناگهان مادری را به ما نشان می‌دهد که برای عبور از خط بازرسی آلمانی‌ها بچه‌اش را نمک‌اندود می‌کند تا تب کند و سربازان بهراسند از تیفوس و او بتواند در قنداق بچه‌ی گریان با پوست ملتهب سرخ‌شده دارو ببرد برای پارتیزان‌ها... و این کتاب چنین آدم‌هایی ا‌ست... .» در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «من از مادرم خواهش کردم... التماسش کردم تو فقط گریه نکن... شب نبود، اما هوا تاریک بود، مادرامون که اومده بودن تا دخترهاشون رو بدرقه کنن، گریه نمی‌کردن، فریاد می‌زدن. مادرم مثل سنگ بی‌حرکت ایستاده بود. خودش رو نگه می‌داشت، می‌ترسید بزنم زیر گریه. من دختر مامانی‌ای بودم، تو خونه خیلی لوسم کرده بودن. حالا موهام رو پسرونه اصلاح کرده بودن و فقط یه کاکل روی سرم مونده بود. پدر و مادرم اجازه نمی‌دادن برم جنگ، اما برای من زندگی فقط یک مفهوم داشت؛ این که برم جبهه! این پلاکاردهایی که الان تو موزه‌ها هست، مثل "مام میهن تو را فرا می‌خواند!" و "تو برای جبهه چه‌کاری انجام دادی؟" روی من خیلی اثر می‌کردن. همیشه این شعارها جلو چشمام بود. ترانه‌ها هم همین‌طور؛ برخیز ای کشور عظیم... برخیز برای آخرین نبرد... » کتاب حاضر را نشر «چشمه» منتشر کرده است.


 



تصاویر بیشتر


 



کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ




 


برای خرید و مشاهده جزئیات محصول در دیجی کالا کلیک نمایید.






 


 


خرید کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ ارزان , کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ با قیمت ارزان , خرید nashre Cheshmeh ارزان , nashre Cheshmeh با قیمت ارزان , خرید پستی کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ ,خرید اینترنتی کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ, خرید کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ با قیمت 47500 ,خرید کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ فقط 47500 ,خرید nashre Cheshmeh کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ ,خرید nashre Cheshmeh با قیمت 47500,kharid کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ, gheymat کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ  

خرید کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ ارزان,کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ با قیمت ارزان,خرید nashre Cheshmeh ارزان,خرید پستی کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ,خرید کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ با قیمت 47500,خرید کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ فقط 47500,خرید nashre Cheshmeh کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ,خرید nashre Cheshmeh با قیمت 47500,kharid online کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ,kharid کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ arzan, سایت اینترنتی دل کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ خرید کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ قیمت : 47500 تومانبرند : nashre Cheshmehخرید پستی کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ قیمت کتاب جنگ چهره ی زن خرید کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ ارزان,کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ با قیمت ارزان,خرید nashre Cheshmeh ارزان,خرید پستی کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ,خرید کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ با قیمت 47500,خرید کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ فقط 47500,خرید nashre Cheshmeh کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ,خرید nashre Cheshmeh با قیمت 47500,kharid online کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ,kharid کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ arzan,